Sommerferie 2019

Skrevet af Peter Tinggaard

Matt 11,28-30: “Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt, og min byrde er let.”

Rom 16,20: “Men fredens Gud vil snart lægge Satan knust under jeres fødder. Vor Herre Jesu nåde være med jer!”

Fred og hvile er nogle af Guds vigtigste gaver til os mennesker, og der er en grund til, at han lægger så meget vægt på, at vi skal hvile i ham. For mennesker, der hviler i Gud og vandrer i hans fred, udstiller med deres liv en voldsom tillid til Guds sejr på korset. At Jesus allerede har overvundet alle sine fjender. Omvendt udstiller vores manglende fred og hvile, at vi tænker, at det er vores menneskelige tiltag og resourcer, der skal bane vejen for de sejre, som vi kæmper for at få.

I denne sommerferie vil jeg demonstrere min tillid til Jesu sejr og til Guds mægtige styrke ved at lægge alle mine bønnebyrder og opgaver ned i en måneds tid. Det er første gang i de 10 år, som jeg har været i fuldtidstjeneste, at jeg gør dette, men jeg fornemmer, at det er det, som Gud kalder mig til. Desuden har jeg haft så mange opgaver og byrder i løbet af det sidste år, at det til tider har været for meget, og jeg har mærket en række tydelige symptomer på stress de sidste to måneder. Således har min krop og følelser også fortalt mig, at jeg har brug for en god periode med hvile og afslapning denne sommer.

Alt dette betyder, at jeg vil lægge alle opgaver på hylden de kommende 4 uger og udelukkende slappe af og nyde ferien med min familie. I forhold til Faste for Danmark indebærer det, at jeg ikke vil lægge nogle andagter på hjemmesiden eller vil gøre noget specielt for at bede for Danmark. Jeg vil demonstrere min tillid til, at det er Gud, der har størst hjerte og brand for vækkelse i Danmark, ved at holde denne velsignede ferie.

Hvis der er andre, som oplever et lignende behov i Faste for Danmark bevægelsen, så håber jeg, at I vil tage nogle lignende skridt, så vi alle kan blive forfrisket og fornyet hen over sommerferien.

 

 

 

Faste for Danmark